Ile czasu trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Skuteczność pozycjonowania zależy od wielu czynników, które mają wpływ na efektywność prac. Część z nich jest zależna od firmy realizującej pozycjonowanie, część jednak zależy wyłącznie od algorytmu Google, którego działania oraz częstotliwości odwiedzania wybranej witryny nie da się przewidzieć. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych zapewnia dobre efekty, jednak nie zawsze istnieje możliwość ich zagwarantowania już na etapie zawiązywania współpracy. Koniecznie poznaj zasady dotyczące pozycjonowania oraz wpływ tego procesu na swoją firmę działającą w branży e-commerce i czas, który upłynie do czasu zauważenia pierwszych pozytywnych efektów.

Podstawowe etapy pozycjonowania

Nie bez powodu proces pozycjonowania jest przez wielu specjalistów uznawany za jeden z najtrudniejszych na rynku marketingu. Od pozycjonera, czyli osoby realizującej np. pozycjonowanie Shoper, wymaga się ogromnej ilości wiedzy popartej doświadczeniem i nauką, a od samej agencji – doskonałej renomy na całym rynku. Wśród wielu etapów pozycjonowania warto wymienić między innymi:

  • przeprowadzenie audytu, który ma na celu dokładne przeanalizowanie wybranej witryny oraz dostosowanie planu pod jej obecny stan,
  • wykonanie działań on-site, takich jak modyfikacja kodu źródłowego oraz UX i UI,
  • działania off-site, w których zawiera się głównie budowie dużej bazy linków zwrotnych prowadzących do naszej witryny.

Zatem co to jest SEO? To szereg działań mających na celu poprawę widoczności witryny w wyszukiwarce internetowej. Znajduje się wśród nich kolejne kilkadziesiąt kroków, a dopiero wykonanie wszystkich w jak najbardziej profesjonalny sposób umożliwia dostanie się wybranej witryny aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Ponadto wszystkie działają wpływają pozytywnie także na inne aspekty dotyczące wybranej witryny, w tym na jej szybkość działania oraz aspekt wizualny. nie bez znaczenia jest także uczucie większego zaufania ze strony potencjalnych klientów, którzy lepiej oceniają witryny zadbane i dobrze widoczne w Google.

Ile czasu czeka się na efekty?

Z pewnością zastanawiasz się także nad tym, kiedy Twoja witryna osiągnie pierwsze pozytywne efekty pozycjonowania. Niestety odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna, gdyż udzielić jej może wyłącznie agencja, która dobrze poznała Twoją witrynę po przeprowadzeniu audytu SEO. Największy wpływ na czas oczekiwania na efekty ma moment jej pojawienia się jej w wynikach wyszukiwania Google – im dłużej prowadzisz daną stronę, tym lepiej. Kolejnym równie istotnym czynnikiem wpływającym na czas indeksacji jest praca robota Google, który zazwyczaj odwiedza daną witrynę co około 4 tygodnie. Oznacza to, iż pierwsze efekty pozycjonowania możesz zauważyć już po około miesiącu, warto jednak nastawić na znacznie dłuższy czas.

Fot. Firmbee/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Odkrywaj tajemnice perfum kwiatowych – poznaj nuty zapachowe i ich wpływ na nasze emocje
Odkrywaj tajemnice perfum kwiatowych – poznaj nuty zapachowe i ich wpływ na nasze emocje
Zanurz się w fascynujący świat perfum z kwiecistymi esencjami! Dowiedz się, jak różne nuty zapachowe wpływają na nasze uczucia i naucz się rozpoznawać je w swoim ulubionym zapachu.
Jak masaż Kobido wpływa na poprawę kondycji skóry i redukcję napięć mięśniowych?
Jak masaż Kobido wpływa na poprawę kondycji skóry i redukcję napięć mięśniowych?
Dowiedz się, jak technika masażu Kobido pomaga poprawić kondycję skóry i łagodzić napięcia mięśniowe. Poznaj tajniki tej japońskiej techniki upiększającej.
Jak dobrać odpowiedni system centralnego smarowania dla swojej firmy?
Jak dobrać odpowiedni system centralnego smarowania dla swojej firmy?
Centralne smarowanie to innowacyjna technologia, która umożliwia ciągłe, kontrolowane i automatyczne smarowanie maszyn. Dzięki temu, przedsiębiorstwa mogą zwiększyć wydajność swoich procesów produkcyjnych, zminimalizować koszty eksploatacji maszyn oraz poprawić ich trwałość i żywotność. Warto jednak pamiętać, że dobrać odpowiedni system centralnego smarowania nie jest łatwo, a jego wybór zależy od indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. W tym artykule omówimy, jak dobrać odpowiedni system centralnego smarowania dla swojej firmy.
Ostatnie wpisy