Grupa CCC jest pierwszą polską marką modową, która przystąpiła do inicjatywy ONZ, a mianowicie Karta Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu.
Po podpisaniu Karty spółka przynależy do grona globalnych liderów z branży modowej, których celem jest wspólna walka o zrównoważoną modę i prowadzenie biznesu w sposób przeciwdziałający zmianom klimatu. Warto pamiętać, że grupa CCC konsekwentnie realizuje działania na rzecz odpowiedzialnego biznesu wypełniając cele strategii biznesowej Grupy – Zrównoważonego Rozwoju GO.22.
Karta Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu (Fashion Industry Charter for Climate Action) zakłada 16 celów klimatycznych. Inicjatywa powstała w ramach programu klimatycznego ONZ. Jest to porozumienie wypracowane podczas szczytu COP 24 w Katowicach.
Główne postanowienia Karty to dążenie do ograniczenia globalnego wzrostu temperatur do poziomu nie przekraczającego 1,5 stopnia, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 30% do 2030 roku oraz osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku.
Kartę podpisało już ponad 100 międzynarodowych firm m. in. Adidas, Burberry, CHANEL, Esprit, H&M, Hugo Boss, Inditex, Kering Group, Nike, PUMA, Ralph Lauren, Tchibo i TOM TAILOR.
Wyznaczone w programie ONZ cele już dziś są uwzględnione i realizowane, ponieważ zrównoważony rozwój jest jednym z pięciu filarów strategii Grupy – GO.22. We wrześniu ubiegłego roku Grupa CCC uzyskała rating „A” przyznawany przez MSCI ESG spółkom, które wyróżniają się zaangażowaniem na rzecz ochrony środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego.