CCC jako pierwsza polska spółka podpisała Kartę Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Grupa CCC jest pierwszą polską marką modową, która przystąpiła do inicjatywy ONZ, a mianowicie Karta Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu.

Po podpisaniu Karty spółka przynależy do grona globalnych liderów z branży modowej, których celem jest wspólna walka o zrównoważoną modę i prowadzenie biznesu w sposób przeciwdziałający zmianom klimatu. Warto pamiętać, że grupa CCC konsekwentnie realizuje działania na rzecz odpowiedzialnego biznesu wypełniając cele strategii biznesowej Grupy – Zrównoważonego Rozwoju GO.22.

Czym jest Karta Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu?

Karta Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu (Fashion Industry Charter for Climate Action) zakłada 16 celów klimatycznych. Inicjatywa powstała w ramach programu klimatycznego ONZ. Jest to porozumienie wypracowane podczas szczytu COP 24 w Katowicach.

Główne postanowienia Karty to dążenie do ograniczenia globalnego wzrostu temperatur do poziomu nie przekraczającego 1,5 stopnia, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 30% do 2030 roku oraz osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. 

Inne firmy, które przystąpiły do inicjatywy ONZ

Kartę podpisało już ponad 100 międzynarodowych firm m. in. Adidas, Burberry, CHANEL, Esprit, H&M, Hugo Boss, Inditex, Kering Group, Nike, PUMA, Ralph Lauren, Tchibo i TOM TAILOR.

CCC na rzecz ochrony środowiska naturalnego

Wyznaczone w programie ONZ cele już dziś są uwzględnione i realizowane, ponieważ zrównoważony rozwój jest jednym z pięciu filarów strategii Grupy – GO.22. We wrześniu ubiegłego roku Grupa CCC uzyskała rating „A” przyznawany przez MSCI ESG spółkom, które wyróżniają się zaangażowaniem na rzecz ochrony środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać idealną kawę dla siebie – przewodnik po odmianach i smakach
Jak wybrać idealną kawę dla siebie – przewodnik po odmianach i smakach
Dowiedz się, jak dobrać kawę do swojego gustu. Przegląd różnych odmian i smaków. Sekrety wyboru idealnej kawy dla siebie.
Znakowanie i etykietowanie przemysłowe
Znakowanie i etykietowanie przemysłowe
Znakowanie i etykietowanie przemysłowe to kluczowy element w procesie produkcji i dystrybucji produktów. Pozwala na identyfikację i śledzenie produktów, co umożliwia lepszą kontrolę nad procesami i zwiększa bezpieczeństwo konsumentów.
Jak wybrać doskonałe miejsce na organizację imprezy okolicznościowej?
Jak wybrać doskonałe miejsce na organizację imprezy okolicznościowej?
Odkryj kluczowe czynniki, które pomogą Ci zdecydować gdzie organizować wydarzenia okolicznościowe. Dowiedz się jak wybór odpowiedniego miejsca wpływa na atmosferę i sukces Twojej imprezy.
Ostatnie wpisy